Bransjespesialisten MAIK hjelper Talkmore inn i strømbransjen.
Ny teknologi har gitt muligheter for nye strømavtaler og forretningsmodeller i energibransjen. Blant de fremste i utviklingen av disse er Fredrikstad-selskapet MAIK, som bistår Talkmore med å etablere seg som strømselskap.

Maik hjelper Talkmore i konkurransen om strømkundene
Med tung bransjekompetanse og 17 års historie leverer MAIK nye tjenester og systemer som gjør det mulig for selskaper som Talkmore å delta i konkurransen om strømkundene.
– Vi i MAIK har ventet på at selskaper som Talkmore ser mulighetene i salg av strøm til norske husstander. Med et høyt antall mobilkunder har Talkmore muligheten til å nå mange med strømavtaler, sier administrerende direktør i MAIK Karin Breen.
Utgangspunktet for de endringene vi nå ser i strømmarkedet er Statnetts utvikling av Elhub. Dette er en IT-løsning som ble lansert i 2019, som gjør det mulig å håndtere måling og administrering av strøm for norske forbrukere på en nøytral måte. Det gjør det mulig å skreddersy avtaler, og gjør det enklere å skifte strømselskap for de som vil.
For å etablere seg i strømbransjen er det nødvendig med sterk fagkompetanse.
– Det MAIK gjør er at vi kobler løsningen som Statnett har utviklet til andre administrative fagsystemer. Med det har vi gjort det mulig å skape helt nye forretningsmodeller, og muligheter for selskaper som Talkmore, sier Breen.
Nødvendig med fagkompetanse
MAIK leverer alle de tjenestene og systemer rettet mot sluttkundene, som et selskap trenger for å lykkes i strømbransjen. Nye aktører vil skjerpe konkurransen i strømmarkedet og gi forbrukerne flere muligheter og bedre avtaler.
– MAIK leverer alle de tjenestene og systemer rettet mot sluttkundene, som et selskap trenger for å lykkes i strømbransjen. Nye aktører vil skjerpe konkurransen i strømmarkedet og gi forbrukerne flere muligheter og bedre avtaler.
For å etablere seg i strømbransjen er det nødvendig med sterk fagkompetanse og det er spennende at Talkmore tør å satse og har tillit til MAIK, mener Breen.
Talkmore viser til at de satser mye for å få dette til, og ønsker å overføre sin kundeorienterte tilnærming fra mobil til strøm.
– Ved å sette kunden i fokus, og tilby en enkel og rimelig strømavtale, tror vi mulighetene er gode for å lykkes i et nytt marked. Vi tror også at det vil gi et enda bedre tilbud til våre eksisterende mobilkunder. Kundene skal være sikre på å få gode opplevelser hos Talkmore, og derfor har det vært viktig for oss å velge en partner med tung erfaring og kompetanse, sier Ådne Gabrielsen som er leder for satsingen i Talkmore.
Kontakt oss for mer informasjon.
Send oss din forespørsel og vi vil komme tilbake til deg innen kort tid.