Oops...
Slider with alias kurs9 not found.
Oops...
Slider with alias kurs10 not found.

Oops...
Slider with alias artikkel5 not found.
Oops...
Slider with alias artikkel6 not found.
Oops...
Slider with alias artikkel7 not found.
Oops...
Slider with alias artikkel8 not found.
Oops...
Slider with alias artikkel9 not found.
Oops...
Slider with alias artikkel10 not found.

MAIK bistår Talkmore

Bransjespesialisten MAIK hjelper Talkmore inn i strømbransjen.

Ny teknologi har gitt muligheter for nye strømavtaler og forretningsmodeller i energibransjen. Blant de fremste i utviklingen av disse er Fredrikstad-selskapet MAIK, som bistår Talkmore med å etablere seg som strømselskap.
Karin Breen / MAIK og Ådne Gabrielsen / Talkmore.

Med tung bransjekompetanse og 17 års historie leverer MAIK nye tjenester og systemer som gjør det mulig for selskaper som Talkmore å delta i konkurransen om strømkundene.

Vi i MAIK har ventet på at selskaper som Talkmore ser mulighetene i salg av strøm til norske husstander. Med et høyt antall mobilkunder har Talkmore muligheten til å nå mange med strømavtaler, sier administrerende direktør i MAIK Karin Breen.

Utgangspunktet for de endringene vi nå ser i strømmarkedet er Statnetts utvikling av Elhub. Dette er en IT-løsning som ble lansert i 2019, som gjør det mulig å håndtere måling og

administrering av strøm for norske forbrukere på en nøytral måte. Det gjør det mulig å skreddersy avtaler, og gjør det enklere å skifte strømselskap for de som vil.

Det MAIK gjør er at vi kobler løsningen som Statnett har utviklet til andre administrative fagsystemer. Med det har vi gjort det mulig å skape helt nye forretningsmodeller, og muligheter for selskaper som Talkmore, sier Breen.

MAIK leverer alle de tjenestene og systemer rettet mot sluttkundene, som et selskap trenger for å lykkes i strømbransjen. Nye aktører vil skjerpe konkurransen i strømmarkedet og gi forbrukerne flere muligheter og bedre avtaler.

For å etablere seg i strømbransjen er det nødvendig med sterk fagkompetanse og det er spennende at Talkmore tør å satse og har tillit til MAIK, mener Breen.

Talkmore viser til at de satser mye for å få dette til, og ønsker å overføre sin kundeorienterte tilnærming fra mobil til strøm.

Ved å sette kunden i fokus, og tilby en enkel og rimelig strømavtale, tror vi mulighetene er gode for å lykkes i et nytt marked. Vi tror også at det vil gi et enda bedre tilbud til våre eksisterende mobilkunder. Kundene skal være sikre på å få gode opplevelser hos Talkmore, og derfor har det vært viktig for oss å velge en partner med tung erfaring og kompetanse, sier Ådne Gabrielsen som er leder for satsingen i Talkmore.

Kontakt oss for mer informasjon.

Send oss din forespørsel og vi vil komme tilbake til deg innen kort tid.